Στεφανιαία νόσος

In Παθήσεις

Η στεφανιαία νόσος δημιουργείται από την ανάπτυξη αθηρωματικής πλάκας στο εσωτερικό των τοιχωμάτων των αρτηριών της καρδιάς και την δημιουργία φλεγμονής. Πιο αναλυτικά, η συσσώρευση αθηρωματικών πλακών δημιουργεί στένωση των στεφανιαίων αρτηριών, έχοντας σαν αποτέλεσμα τη μείωση της ροής του αίματος προς την καρδιά.

Συμπτώματα:

• Στηθάγχη
  • Δύσπνοια
  • Έμφραγμα του μυοκαρδίου

Άλλα συμπτώματα που έχουν αναφερθεί και μπορεί να σχετίζονται με τη στεφανιαία νόσο είναι:

• ταχυκαρδία/αρρυθμίες
  •  ναυτία
  • ζαλάδα

Αίτια

Η διαδικασία σχηματισμού θηρωματικής πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών της καρδιάς (στεφανιαίες αρτηρίες), που προκαλεί στένωση των αρτηριών, δυσκολεύοντας τη ροή και παροχή του αίματος στην καρδιά λέγεται αθηροσκλήρωση. Οι πιθανότητες να αναπτυχθεί αθηροσκλήρωση αυξάνονται στις περιπτώσεις που ο ασθενής έχει οικογενειακό ιστορικό στεφανιαίας νόσου, υψηλό επίπεδο χοληστερόλης στο αίμα, καπνίζει, είναι παχύσαρκος, έχει υψηλή αρτηριακή πίεση, πάσχει από Σακχαρώδη Διαβήτη ή δεν γυμνάζεται τακτικά.
Όταν μια μορφή χοληστερόλης, η LDL, είναι σε υπερβολική ποσότητα στο αίμα, μπορεί να προκαλέσει αθηρωσκλήρωση.

Παράγοντες Κινδύνου

Στους παράγοντες κινδύνου στεφανιαίας νόσου συγκαταλέγονται η ύπαρξη σακχαρώδους διαβήτη, υψηλής αρτηριακής πίεσης, υψηλών τιμών χοληστερίνης, το κάπνισμα, η καθιστική ζωή και η κληρονομικότητα.

Αντιμετώπιση

Τρόπος ζωής:

• Διακοπή του καπνίσματος
  • Διατροφή χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη, αλάτι και ζάχαρη
  • Έλεγχος του σακχάρου αν έχετε διαβήτη
  • Τακτική σωματική άσκηση (πάντα συμβουλευόμαστε τον ιατρό μας)
  • Μείωση του στρες και του άγχους
  • Διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικό επίπεδο

Η φαρμακευτική αγωγή η οποία εφαρμόζεται εξαρτάται από την κατάσταση της υγείας του ασθενούς και καθορίζεται μόνο από ειδικό ιατρό.

Στις επεμβάσεις συμπεριλαμβάνονται:

• η αγγειοπλαστική (μπαλονάκι)
  • η τοποθέτηση stent
  • η επέμβαση bypass

Οι επεμβάσεις αποκαθιστούν την παροχή αίματος στην καρδιά, ωστόσο δεν θεραπεύουν τη στεφανιαία νόσο. Απαιτείται μείωση των πιθανοτήτων για κάποια καρδιαγγειακή νόσο, αλλάζοντας τον τρόπο ζωή και ενδεχομένως και με φαρμακευτική αγωγή.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕ ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΑΣ ΣΤΟ ΤΗΛ. 6944829024

ΑΘΗΝΑ: Παρθενώνος 1, Αθήνα – Κουκάκι, 11742